Historie

1965

Van Slooten introduceert rolletjes Autodrop in de vorm van autobandjes. Elk dropje is verpakt in een papiertje met daarop gekke en verrassende weetjes.


1987

Autodrop maakt voor het eerst dropjes in de vorm van auto’s. Hiermee worden de dropjes en snoepjes ook niet meer in rolletjes verpakt, maar in zakjes. Onder andere de Kever, Cadillac en Dubbeldekker zijn er vanaf het begin bij. Zo lekker, ’t zou verboden moeten worden!


1998

Op Koninginnedag krijgt Beatrix van Autodrop een bijzonder cadeau: een uitdeelzak Wegwerkertjes. Om uit te delen natuurlijk!


2002

We blijven in koninklijke stemming. Autodrop maakt Gouden Koetsjes, ter ere van het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima.

En er gebeurde in 2002 nog meer! Voor het eerst verpakt Autodrop haar dropjes en snoepjes in de wel bekende doosjes. Met ook heel veel nieuwe smaken, zoals Total Loss en Dropdonders.


2004

Het zoete leed dat Autodrop heet. Drs. Klammevoet begint een Anti-Autodrop lobby. Want zo lekker, 't zou verboden moeten worden!


2005

Prinsjesdag en hoeden, het is elk jaar weer spannend welke prachtexemplaren er te zien zijn. Dit jaar droeg SP-kamerlid krista van Velzen een wel erg smakelijke hoed, ingelegd met Autodropjes!
En dit was in 2005 nog niet genoeg. Dit jaar komt er ook een nieuwe droplijn die van zichzelf vindt dat hij verboden moeten worden. Vanaf nu zijn alle snoepjes in de vorm van auto’s en alle dropjes in de vorm van verkeersgerelateerde typetjes.


2010

Tijd voor een nieuw logo en nieuwe slogan: Autodrop, absurd lekker! Het begin van een nieuw absurd tijdperk met absurde reclamefilmpjes en de kleur roze.


2011

Autodrop is nu ook te vinden op social media. Like jij ons al op Facebook?
Naast deze nieuwe media introduceren we dit jaar ook compleet nieuw snoepjes en dropjes: namelijk met vloeibare vulling. Een ongelooflijke smaaksensatie!


2015

De alom bekende slogan komt weer terug. Zo lekker, 't zou verboden moeten worden!